Ana içeriğe atla

Kol kesimleri Nasıl Yapılır?

Resimler ve anlatım sevgili blogcu sevgibutik 'e aittir..
Bu güzel çalışmasından dolayı kendisine teşekkür ediyorum ve blogunu mutlaka ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum..


karpuz kolun örülmesi ve kesilmesi
önce kolun uc lastiğini ördüm.
*  lastikten sonra aralıklı olarak artırma yaptım (istenilen genişlik için 10 - 15 ilmek olabilir).
* şişin her iki yanından 3 - 4 sırada bir, 1 ilmek artırarak ilmek sayımı çoğalttım (şişimde 94 ilmek oldu).
* kol uzunluğu 8 cm olunca kesmeye başladım.
* aynı takma kol keser gibi önce her iki yandan 4'er ilmek kestim. sonra sırasıyla,
* 12 defa 1'rer +  5 defa 2'şer +  5 defa 3'er kestim.
* kalan 12 ilmeğide  bir defa da  keserek örgüyü bitirdim.
* kolun altını diktim.
* omuza gelen yerini büzdüm.
* yerine taktım.
yarım reglan kolun örülmesi ve kesilmesi

diğer reglan koldan farkı koltuk altından bir defada kesilen ilmeği burada kesmedim. direkt uygun kol genişliğinde başladığım ilmekleri 1 sıra ördükten sonra örgünün her iki yanından 1'rer ilmek kestim.

* resimdeki kolu tiftik iple, 5 numara şiş ile ördüm. 38 ilmek başlamak yeterli oldu. (38 beden için)
* ortada 8 ilmek kalana kadar her iki yandan 1'rer kestim (omuza gelen yer yani yakanın bir bölümü).
* 8 ilmeğide tek seferde keserek örgüyü bitirdim.
* daha ince ip ve şiş kullanılarak yapılan örgülerde başlanan ilmek sayısı ve omuzda kalan ilmek sayısı daha fazla olabilir.
yarım takma kolun örülmesi ve kesilmesi
normal ördüğüm takma koldan farkı koltuk altından bir defa da kestiğim ilmeği burada kesmedim.
* normal takma kolda 12 sıra (ön, arka 24 sıra) 1'rer ilmek keserken burada 4 sıra (ön, arka 8 sıra) 1'rer ilmek kestim.
* geri kalan ilmekleri de aynı kol kesmesi gibi 2'şer ve 3'er kestim.
* şişte kalan ilmekleride bir defa da keserek örgüyü bitirdim.
*  kol genişliği için uygun olan ilmeği  ayarladıktan sonra aşağıda anlattığım şekilde  ördüm.
* resimdeki kolu nako astra ile 4 numara şiş kullanarak ördüm.
 * renkli iplikle işaretli yer kolun dikildiği yeri gösteriyor. 
* 38 beden için 40 ilmek başladım.
* ilmekleri  bir sıra ördüm.
* 1 sıra sonra şişin her iki tarafından kesmeye başladım.
* 1 + 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 2 + 3 + 3 kestim.
* ortada kalan 8 ilmeği bir defa da kestim.
 40 beden için 44 ilmek başlanırsa,
* 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 2 + 3 + 3  kesilir. 
* kalan 10 ilmek  bir defa da kesilir.

42 ilmek için 48 ilmek başlanırsa,
* 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 2 + 2 + 2 + 3 + 3 + 3 kesilir.
* kalan 6 ilmek bir defa da kesilir

düşük kolun örülmesi ve kesilmesi
örmesi en kolay kol. yeni öğrenenlerin, özellikle çocuk giysisi örenlerin yapacağı, kullanışlı kol tipi.* yandaki resimde kolun dikildiği yeri kırmızı ile gösterdim. örülüşü de aşağıda yazılı.
* giysinin önü ve arkası örülürken koltuk altına gelince 2 + 1 olarak 3 ilmek artırılır.
* ipinizi ince ise artırma işi 3 + 1 + 1 olabilir.
* örgü devam eder, omuzda ilmekler kesilerek örgü bitirilir.


 çocuklar için kol:
*  koltuk altına gelince bütün ilmekler bir defa da kesilerek örgü bitirilir.
büyükler için kol:
* koltuk altına gelince ilmekler her sırada 10'ar tane kesilerek örgü bitirilir.
* kol yerine dikilir.
reglan kolun kesilmesi
yandaki resimde görülen kolu tiftik yünden 10 numara şiş ile ördüğüm için kol genişliğine 38 ilmek yeterli oldu.
* koltuk altında her iki yandan 4'er ilmek kestim.
* daha sonra iki sırada bir, 1 tane keserek ilmek sayımı azalttım.
* ortada 8 ilmek kalınca hepsini keserek örgüyü bitirdim.
örgüyü normal kalınlıkta ip ve şiş ile yapmış olsaydım kol genişliği için 80 ilmek yeterli olurdu.


ilmek sayısı 80 olursa:
* koltuk altından önce 6'şar ilmek kesilir.
* her sırada 1'rer ilmek kesilir.
* şişte kalan 14 ilmeğide bir defada keserek örgü bitirilir.
 takma kolun kesilmesi
ipin ve şişin kalınlığına göre kol için 80 veya 90 ilmek yeterli olur.
* kolu istediğimiz genişlikte ördükten sonra koltuk altından ipin kalınlığına göre 5 veya 6 ilmek kesilir.


ilmek sayısı 80 olursa:
* şişin her iki tarafından koltuk altından 5 ilmek kesilir.
* 12 sıra (arkalı önlü 24 sıra) 1'rer ilmek kesilir (24 ilmek).
* kalan ilmekler 2'şer olarak 4 sıra kesilir (16 ilmek).
* kalan ilmekler 3'er 3'er 3 sıra kesilir (18 ilmek).
* şişte kalan 12 ilmek bir defa da kesilerek örgü bitirilir.
ilmek sayısı 90 olursa:
* şişin her iki tarafından koltuk altından 6 ilmek kesilir.
* 12 sıra (arkalı önlü 24 sıra) 1'rer ilmek kesilir (24 ilmek).
* kalan ikmekler 2'şer olarak 4 sıra kesilir(16 ilmek).
* kalan ilmekler 3'er olarak 4 sıra kesilir (24 ilmek).
* kalan 14 ilmek bir defa da kesilerek örgü bitirilir. 
örgüde kolun örülmesi
kol:
*  arkanın bir kısmı katlayarak kol bileğime ölçüyorum. ölçtüğüm yerdeki ilmek sayısı kadar ilmekle kolu başlıyorum( genelde önün sayısının yarısı kadar olur).

*kol kesim yerinin genişliğini ne kadar istiyorsam yine arkanın bir kısmı katlayarak ilmek sayısı tesbit ediyorum (bu işlemi kolu örmeden önce yaparak ne kadar artırma yapacağımı tesbit edersem örgümdeki artırmalarda muntazam oluyor).  

* kol ağzı ile genişliğin arasındaki ilmeklerin farkının yarısını kolun bir tarafından, yarısını diğer tarafından artırıyorum. (kol lastiğini 60 ilmek başlamış olalım. kol genişliği için de 80 ilmek yapmamız gerekiyor olsa. o zaman arada ki fark 20 ilmeğin yarısı olan 10 ilmeği kolun bir tarafından, diğer 10 ilmeği kolun öbür tarafından 3-4 sırada bir artırıyorum.

* koltuk altına 3-4 cm kalana kadar artırma yapıyorum. son 3-4 santimi artırmadan örüyorum.

Resimler ve anlatım sevgili blogcu sevgibutik 'e aittir..
Bu güzel çalışmasından dolayı kendisine teşekkür ediyorum ve blogunu mutlaka ziyaret etmenizi tavsiye ediyorum..

Yorumlar

halime dedi ki…
teşekkürler canım güzel bilgiler paylaşmışsınız ellerinize saglık...
sevgiler...
sevgibutik dedi ki…
blogumdan aldığınız alıntıları gerektiği şekilde yayınladığınız için teşekkür ederim. sevgiler
Unknown dedi ki…
76 ilmekle hırka örüyorum. 4 sırada bir ilmekleri ikişer ikişer kesersem reglan kol olur mu?

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil bere

şal için 4 tane 50 gramlık ip almıştım.Şala 3 den biraz daha az gittii kalan ipede şapka yaptım. 5 şişle ördügüm en zevkli örgülerden biri.Yapmak isterseniz anlatımı ve şemaları için yorum yazın yada mail yazarsanız seve seve anlatır ve şemaları gönderebilirim Şeması bu 5 şişle başlıyoruz tekrar bölümlerini 1 er kere tekrarlayınca yeterli geliyor ,eger 6-7 yaş için yapacaksanız  en üsteki tekrar bölümünü 1 kere yapın

Kapşonlu Örgü Modelli Bayan Yelek

YUMAK: 6 ŞİŞ NO: 6 BEDEN: 38-40 ÖN: 43 ilmek başlanır. 1 düz-1 ters, 5 cm lastik ör’ülür.lki kenara ön bant için 6 ilmek lastik devam eder.Örneğin kuruluşu: 6 lastikle düz-1 ters-14 düz- 6 lastik olarak ilk sıra tamamlanır. 16 düz olan kısımda, 6 sırada bir burgu yapılır: 8 ilmek 1 sola burgu, diğer sekiz ilmek sağa burgu. 3. saç örgüden sonra, bel kısmından her ön yüzde, 6 tersten sonra 1 ilmek kesilir. Düz ilmekler bitene kadar kesme yapılır.Bir burgu daha yapılır. Bu kez yaka eğimi için, diğer kenardan 2 sırada 1, lastikten hemen sonra 1 ilmek kesilir. 8. saç örgüde saç örgüsü 2′şer eksiltilir, bu kez 3+3 burgu ile devam eder. 3 saç örgüden sonra, saç örgüsü 2′şer eksiltilir ve 2+2 burgu ile devam eder. 4 kez saç örgüden sonra yedek şişte bekletilir. Diğer ön aynı şekilde, zıt yönde tamamlanır. Bir kenara, ön lastik kısma 2 düğme iliği açılır. (33. sırada ve sonraki 20. sırada)  farklı yelek modelleri, modern yelek örnekleri, en güzel yelek çeşitleri, farklı k

örgümüzü nasıl düzgün dikeriz

Örgüde kalın ve kaba dikiş görüntüyü bozar.Onca emek vererek işlediğimiz örgüler,dikiş yüzünden güzel görünmez.Bir çok teknik denedim ve en kolay ve güzel olanları sizlerle paylaşıyorum.Videonun orjinali youtubededir.Türkiye girişleri yasak oldugu için başka bir yere yükledim.Umarım yaptıgınız örgüler bu dikiş tekniğiyle muhteşem görünür kolay gelsin.. Burdan bakabilirsiniz     Orjinal Video