Ana içeriğe atla

Kızlara Örgü Etek /açıklama

 Bitirdikten sonra yayınlamayı düşünüyordum ama arkadaşlar çok istiyor diye yaptıgım yere kadar ve resimlediğim kadar anlatmaya çalıştım..
verecegim ölçüler 6-7 yaş içindir.(bu ölçülerle etek biraz büyük oldu ,ölçüleri biraz küçültün siz)
45 zincir çekerek başlıyoruz ve üzerine 41 tane 2litrabzan yapıyoruz.Şemaya bakarsanız bir taraftan 3 eksiltip 3 tanede artırma yapılmış.Bu şekilde 51 sıra yaptım.(öreceginiz çocuga ölçerek işleyin biraz büyük yaptım ben cimcimem yanımda degil).

Yukardaki şemaya göre işlediğimizde aşağıdaki gibi bir şekil elde edecegiz..




Bu şekli yine aşağıdaki resimde oldugu gibi katlıyor ve dikiyoruz.Ben iğneyle diktim daha düzgün oluyor..




Yukardaki 2 resim deneme için yaptıgım minyatür etek çalışması orjinal boyutlar değil
Bu şekle göre etek ölçümüzü ayarlayın.Üst kısmını  ölçüsü (BOYU)hemen poponun altında olacak.Buraya kadar yaptınız ve diktiyseniz fırfır için olan kısma geçeceğiz.Şemaya bakıyoruz,bak bak bir şey anlamadım ama yapmaya başlayınca çözüyorsunuz..Aşagıda verdiğim şemaya göre fırfır kısmı için ön örgüyü oluşturuyoruz.Bir nevi fırfır için zemin olacak..
Fırfırlarıda aşağıdaki gibi ayarlıyoruz ilk sıra için 5 file işliyoruz ve tığla gösterdigim yerden fırfırı başlıyoruz..
Fırfır artırmaları := 5tane 2li trabzan  2zincir ve yine 5 tane 2li trabzan..Üst sırada 2zincir çektiğimiz yere 3 tane trabzan yaptım 2 zincir 3 trabzan daha yani 6 tane artırmış olduk..4 sıra böyle yapıyoruz sonra 1 sıra sık iğne ile kırmızı 2 sıra sık iğne beyaz ve en sona yine 1 sıra lacivert yapıp ilk fırfırı bitiriyoruz.2ci ve 3cü fırfır için 4 sıra file yapıyoruz.Resimlerde fazla görebilirsiniz sayıları :) benim hatam daha sonra düzelttim.Fırfırlar yapılınca ağırlıktan sarkıyor ve aşağıdan görünüyor..Görünmemesi için en iyi sayı bunlar..Bitirdiniz ve aşagıdan hala file görünüyorsa benim yaptıgım gibi yapın file kısmını iğne ile 1sırasını yukarıya dikin:) fırfırları sökmeyi göze alamadım hatamı böyle kapattım

Tek dikkat etmeniz gereken 2ci fırfırda artırma yerlerini üst üste getirmemek..














 kolay gelsin...

Yorumlar

kpsszede dedi ki…
Henüz birşey anlamadım ama yapmaya başlayınca dikkatlice okuyup anlayacağım inşallah:)Teşekkürler.
yonca dedi ki…
anlatılacak gibi bir model değil aslında :) çok kolay ama biraz karışıyor anlatmaya kalkınca...Takıldıgınız yerde seve seve yardım ederim..
yurdagül dedi ki…
ayyy canımm benim gercekten anlatılcak model değil emeklerine sağlık harika bi model sunumuda harika bitmiş halinide şimdiden merak ediyorum.
yasemin dedi ki…
bizimle paylaşyığınız için çok teşekkür ederim benim prensesimde 6 yaşında ama biraz uzunboylu bu etek çok yakışacak ama ben nasıl yani hangi marka ip almalıyım
yonca dedi ki…
yasemin türk markalarını hiç bilmiyorumm.Benim ip merserize kalın olmasın fırfrlar kaba oluyor..
yasemin dedi ki…
cevap yazdığınız için teşekkür ederim yarın ip alıp başlıyamayı düşünüyorum fırfır kısmında zorlanırsam sizden tekrar yardım isteyebilirim nede olsa acemiyz işte
yonca dedi ki…
Olmadı video çekeriz yasemin :) bende usta degilim ,teknikleri birleştirerek yapmaya çalışıyorum elimde şemadan başka bilgi yok ,minik bir etekle sök yap ,deneme yanılma yöntemiyle ,yapmaya çalıştım..Off birde anlatımım iyi olsa ,sınıfta kaldım anlatımdan
yasemin dedi ki…
bende minik bişey başladım bakalım asıl olacak yok siz sınıfta kalmadızda ben acemiyim
Elifin Terazisi dedi ki…
Harikasınız, çok iyi anlatmışsınız , deneyerek daha iyi anlarız sanırım:)
comet70 dedi ki…
sonecim emeklerine sağlık canım gerçekten çok akkın geçti sağol arkadaşım

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil bere

şal için 4 tane 50 gramlık ip almıştım.Şala 3 den biraz daha az gittii kalan ipede şapka yaptım. 5 şişle ördügüm en zevkli örgülerden biri.Yapmak isterseniz anlatımı ve şemaları için yorum yazın yada mail yazarsanız seve seve anlatır ve şemaları gönderebilirim Şeması bu 5 şişle başlıyoruz tekrar bölümlerini 1 er kere tekrarlayınca yeterli geliyor ,eger 6-7 yaş için yapacaksanız  en üsteki tekrar bölümünü 1 kere yapın

Kapşonlu Örgü Modelli Bayan Yelek

YUMAK: 6 ŞİŞ NO: 6 BEDEN: 38-40 ÖN: 43 ilmek başlanır. 1 düz-1 ters, 5 cm lastik ör’ülür.lki kenara ön bant için 6 ilmek lastik devam eder.Örneğin kuruluşu: 6 lastikle düz-1 ters-14 düz- 6 lastik olarak ilk sıra tamamlanır. 16 düz olan kısımda, 6 sırada bir burgu yapılır: 8 ilmek 1 sola burgu, diğer sekiz ilmek sağa burgu. 3. saç örgüden sonra, bel kısmından her ön yüzde, 6 tersten sonra 1 ilmek kesilir. Düz ilmekler bitene kadar kesme yapılır.Bir burgu daha yapılır. Bu kez yaka eğimi için, diğer kenardan 2 sırada 1, lastikten hemen sonra 1 ilmek kesilir. 8. saç örgüde saç örgüsü 2′şer eksiltilir, bu kez 3+3 burgu ile devam eder. 3 saç örgüden sonra, saç örgüsü 2′şer eksiltilir ve 2+2 burgu ile devam eder. 4 kez saç örgüden sonra yedek şişte bekletilir. Diğer ön aynı şekilde, zıt yönde tamamlanır. Bir kenara, ön lastik kısma 2 düğme iliği açılır. (33. sırada ve sonraki 20. sırada)  farklı yelek modelleri, modern yelek örnekleri, en güzel yelek çeşitleri, farklı k

örgümüzü nasıl düzgün dikeriz

Örgüde kalın ve kaba dikiş görüntüyü bozar.Onca emek vererek işlediğimiz örgüler,dikiş yüzünden güzel görünmez.Bir çok teknik denedim ve en kolay ve güzel olanları sizlerle paylaşıyorum.Videonun orjinali youtubededir.Türkiye girişleri yasak oldugu için başka bir yere yükledim.Umarım yaptıgınız örgüler bu dikiş tekniğiyle muhteşem görünür kolay gelsin.. Burdan bakabilirsiniz     Orjinal Video