Ana içeriğe atla

Kapişonlu Çocuk Yeleği

4 numaralı şişle 78  ilmekle başladım.2 kenardan 7 ilmek bir ters bir düz ördüm yukarıya kadar bu şekilde işlenecek burası.Diğer kısmı 2düz bir ters yaptım.Lastiği 10 sıra ördüm ,siz istediğiniz kadar yapabilirsiniz.


Bu ölçüler 6 yaş için tam geldi.
Arka kısmı için Örnek kurulumu:
7 ilmek lastik - 20 düz - 1 ters,2düz,1 ters - 16 düz - 1 ters,2 düz, 1 ters -20 düz - 7 ilmek lastik..
Ortadaki 16 ilmek 8 sırada bir Y burgu yaptım.
her iki yanındaki 2 düzleride her ön sırada ilmekleri sağa ve sola yer değiştirerek burdum. 

Y burgu yapımıÖrnek 4’e bölünebilen sayılarla yapılır. Örneğimizde 16 sayı ile uygulama yaptık. Birinci 8 ilmek sağ şiş yardımı ile , 4+4 sağa bükülür.
Bükülen ilmekler sol şişte toplanıp düz örgü ile örülür.
İkinci 8 ilmek bu kez sol şiş yardımı ile 4+4 sola bükülür.
Sol şişte toplanan ilmekler düz örgü ile örülür.
Modelin bitmiş hali.(resim ve anlatım nakko sitesine aittir)


Bu işlemi koltuk altına gelene kadar yapıyoruz ben 11 burgu yaptım . Kol kesimi için her ön sırada kenarlardaki 7 ilmek lastikten sonra 2 ilmek örüp, 3.ilmeği bu 2 ilmeğin üzerinden geçirek kesme yaptım. Diğer  tarafı keserkende  lastikten sonra  1.ilmeği örmeden boş alıp, 2 ilmeği örüp boş aldığım ilmeği 2 ilmeğin üzerinden geçirdim.
Kenar lastiklerle, 2'li burguların arasındaki düzler bitene kadar bu kesme işlemine devam ediyoruz.
Kalan ilmekleri 10 sıra daha örüyoruz ve ilmikleri kapatmıyoruz.


Önler


Önler içinde 58 ilmekle başladım.
8 ilmek lastik - 1ters,2düz,1ters - 16 düz - 1ters,2düz,1ters - 20 düz - 6 ilmek lastik.Arka kısma göre örüyoruz ve kesme işlemi bitince 10 sıra daha yapıyor ve örgümüzü kapatmıyoruz diğer önü işleyene kadar.

Diğer önde bitince hepsini şişe alıyoruz sağ ön arka sol ön şişimize bu sırayla diziyoruz  ve kapişonu yapmaya başlıyoruz.Ön modeller aynen yukarıya kadar devam edecek ortayı düz örüyoruz.7-8 tane arka kısımdan artırma yaptım.Şişteki ilmiklerin tek sayı olmasına dikkat edin kapişonun üst kısmından kesme yaparken gerek olacak.
Saç örgüleri 9 tane iyi geldi siz çocugunuzun baş ölçüsüne göre yapın.Eger kapişonu kare ortada sivri uç istemiyorsanız bitmesine 4 saç örgüsü kalınca tam ortadan 1 ilmegi örmeden alıyoruz ve 2 ilmegi kesip boş aldıgımızı üzerinden geçiriyoruz.Toplamda 2 ilmek kesmiş oluyoruz.Bu şekilde yaptıgınızda kapişonun arka kısmında bir yuvarlak oluşuyor ve sivri durmuyor.Resimlere bakarsanız daha anlaşılır olur.

Ben kapişonu bitirdikden sonra farklı renk bir iple kestim ve burdaki dikme yöntemini kulandım.Dikişsiz gibi oluyor.Yine yan dikişler için burdaki yöntemi kulandım...

Düğme deliği açmadım ve karşılıklı çift düğme diktim ve tığla kordon yaptım ..

Tığla kordon yapımı :


Diger resimler 












Ortada dikiş olmasına rağmen kulandığım dikiş tekniğinden dolayı örgü tüm gibi duruyor.
Yine yan kısımlar dikişsiz gibi duruyor
sevkut.blogspot.com  arkadaşıma teşekkür ediyorum.Yelegin yapımını ve ayrıntıları sevkut blogundan aldım.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil bere

şal için 4 tane 50 gramlık ip almıştım.Şala 3 den biraz daha az gittii kalan ipede şapka yaptım. 5 şişle ördügüm en zevkli örgülerden biri.Yapmak isterseniz anlatımı ve şemaları için yorum yazın yada mail yazarsanız seve seve anlatır ve şemaları gönderebilirim Şeması bu 5 şişle başlıyoruz tekrar bölümlerini 1 er kere tekrarlayınca yeterli geliyor ,eger 6-7 yaş için yapacaksanız  en üsteki tekrar bölümünü 1 kere yapın

Kapşonlu Örgü Modelli Bayan Yelek

YUMAK: 6 ŞİŞ NO: 6 BEDEN: 38-40 ÖN: 43 ilmek başlanır. 1 düz-1 ters, 5 cm lastik ör’ülür.lki kenara ön bant için 6 ilmek lastik devam eder.Örneğin kuruluşu: 6 lastikle düz-1 ters-14 düz- 6 lastik olarak ilk sıra tamamlanır. 16 düz olan kısımda, 6 sırada bir burgu yapılır: 8 ilmek 1 sola burgu, diğer sekiz ilmek sağa burgu. 3. saç örgüden sonra, bel kısmından her ön yüzde, 6 tersten sonra 1 ilmek kesilir. Düz ilmekler bitene kadar kesme yapılır.Bir burgu daha yapılır. Bu kez yaka eğimi için, diğer kenardan 2 sırada 1, lastikten hemen sonra 1 ilmek kesilir. 8. saç örgüde saç örgüsü 2′şer eksiltilir, bu kez 3+3 burgu ile devam eder. 3 saç örgüden sonra, saç örgüsü 2′şer eksiltilir ve 2+2 burgu ile devam eder. 4 kez saç örgüden sonra yedek şişte bekletilir. Diğer ön aynı şekilde, zıt yönde tamamlanır. Bir kenara, ön lastik kısma 2 düğme iliği açılır. (33. sırada ve sonraki 20. sırada)  farklı yelek modelleri, modern yelek örnekleri, en güzel yelek çeşitleri, farklı k

örgümüzü nasıl düzgün dikeriz

Örgüde kalın ve kaba dikiş görüntüyü bozar.Onca emek vererek işlediğimiz örgüler,dikiş yüzünden güzel görünmez.Bir çok teknik denedim ve en kolay ve güzel olanları sizlerle paylaşıyorum.Videonun orjinali youtubededir.Türkiye girişleri yasak oldugu için başka bir yere yükledim.Umarım yaptıgınız örgüler bu dikiş tekniğiyle muhteşem görünür kolay gelsin.. Burdan bakabilirsiniz     Orjinal Video