Ana içeriğe atla

Saç örgülü yelek / bolero



54 ilmek 5 numaralı şişle başladım.2 sıra yalancı selanik yaptım.Selaniğin yapılışı BURDA.(İpinizin ve şiş numaranızın durumuna göre ayarlayın ilmik sayılarını lütfen)

Örgümüzün bir kenarından artırırken bir kenarından kesme işlemi yapacağız.
Aşağıdaki kalıba göre yapınca tam oluyor

Kalıp olarak kulandıgım resim    club.osinka dan alınmıştır.

24 sırada(örgünün düz ve arka kısmı dahil ) kesme ve artırma işlemi bitecek.Alt kısmı için 24 sırada(örgünün düz ve arka kısmı dahil ) 10 ilmekkesiyoruz.Yaka kısmı için 24 sırada (örgünün düz ve arka kısmı dahil )12 artırıyoruz.Daha sonra kesme ve artırma yapmadan beden ölçümüze göre örüyoruz ve son 26 sıra (örgünün düz ve arka kısmı dahil ) kalana kadar.Başladığımızda yaptıgımız işlemin tersini yapacağız bu defada.Alt kısım için 24 sırada (örgünün düz ve arka kısmı dahil )10 artırma üst kısım için 24 sırada (örgünün düz ve arka kısmı dahil )12 kesme işlemi yapacağız ve 2 sıra normal örgümüzü örüyor ve yelegimizi bitiriyoruz.
(örgünün düz ve arka kısmı dahil= 2 sıra )Saç örgüleri için 26 ilmek başladım ve orjinal modeldeki gibi alt kısma gelen yeri saç örgüsü yapmadım düz işledim.Benim ipimle biraz kaba düştü...
 saç örgüsü ve 6 sırada bükme işlemi yaptım.Şema aşagıda şemada 10 ilmekle bükülmüş ben 8 ilmekle büktüm ve 6 sırada bükme işlemi yaptım.


 dikişleri içinyine BURDA ki tekniği kulandım






                                               


Yorumlar

Unknown dedi ki…
selam Yonca ziyaretin için teşekkürler çorbamı beğenmene sevindim denemeni tavsiye ederim pişman olmazsın emin ol:)
bloğunda güzel örnekler var ellerine sağlık foruma üye olmuşsun sanırım forum ailemize de hoşgeldin ayrıca
sevgiler
yaseminlerim dedi ki…
Gunaydin arkadasim yelegini cok begendim kizima bende islemek istiyorum paylastigin icin tesekkur ederim ellerine saglik guzel gule kullanasin sevgiler.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeşil bere

şal için 4 tane 50 gramlık ip almıştım.Şala 3 den biraz daha az gittii kalan ipede şapka yaptım. 5 şişle ördügüm en zevkli örgülerden biri.Yapmak isterseniz anlatımı ve şemaları için yorum yazın yada mail yazarsanız seve seve anlatır ve şemaları gönderebilirim Şeması bu 5 şişle başlıyoruz tekrar bölümlerini 1 er kere tekrarlayınca yeterli geliyor ,eger 6-7 yaş için yapacaksanız  en üsteki tekrar bölümünü 1 kere yapın

Kapşonlu Örgü Modelli Bayan Yelek

YUMAK: 6 ŞİŞ NO: 6 BEDEN: 38-40 ÖN: 43 ilmek başlanır. 1 düz-1 ters, 5 cm lastik ör’ülür.lki kenara ön bant için 6 ilmek lastik devam eder.Örneğin kuruluşu: 6 lastikle düz-1 ters-14 düz- 6 lastik olarak ilk sıra tamamlanır. 16 düz olan kısımda, 6 sırada bir burgu yapılır: 8 ilmek 1 sola burgu, diğer sekiz ilmek sağa burgu. 3. saç örgüden sonra, bel kısmından her ön yüzde, 6 tersten sonra 1 ilmek kesilir. Düz ilmekler bitene kadar kesme yapılır.Bir burgu daha yapılır. Bu kez yaka eğimi için, diğer kenardan 2 sırada 1, lastikten hemen sonra 1 ilmek kesilir. 8. saç örgüde saç örgüsü 2′şer eksiltilir, bu kez 3+3 burgu ile devam eder. 3 saç örgüden sonra, saç örgüsü 2′şer eksiltilir ve 2+2 burgu ile devam eder. 4 kez saç örgüden sonra yedek şişte bekletilir. Diğer ön aynı şekilde, zıt yönde tamamlanır. Bir kenara, ön lastik kısma 2 düğme iliği açılır. (33. sırada ve sonraki 20. sırada)  farklı yelek modelleri, modern yelek örnekleri, en güzel yelek çeşitleri, farklı k

örgümüzü nasıl düzgün dikeriz

Örgüde kalın ve kaba dikiş görüntüyü bozar.Onca emek vererek işlediğimiz örgüler,dikiş yüzünden güzel görünmez.Bir çok teknik denedim ve en kolay ve güzel olanları sizlerle paylaşıyorum.Videonun orjinali youtubededir.Türkiye girişleri yasak oldugu için başka bir yere yükledim.Umarım yaptıgınız örgüler bu dikiş tekniğiyle muhteşem görünür kolay gelsin.. Burdan bakabilirsiniz     Orjinal Video